Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu Tapi engkau minta wang berjuta itupun ku tak mampu Jika engkau minta satu dunia lagi ku tak mampu Tapi ku mampu jadi imammu pastikan kau bahagia Hati ini hanya milik Ilahi Yang beri cintaNya temukan aku dan kamu Sayangku jika ujian datang dari tuhan untukmu Tak terukir di bintang segala jawapan doa pada tuhan
Tak terukir di bintang segala jawapan jika baca Quran
ahah!! 3K??hehe...agak2 korang apakah 3K itu?
jeng..jeng..jeng...eh...macam seram je dengar...
bagi saspen sikit...3K bukan bermakna 3ribu ye kawan2ku...
ia adalah mewakili....
1. KERJA
2. KERETA
3. KAHWIN
hah!!amacam??ada style tak azam aku tahun ni??hehe..
style tahu tak...penat dok mikir...sebabnya sebelum ni tak pernah ada azam yang khusus...
alih2..azam nak jadi yang terbaik dan lebih baik...
makanya...tahun ni aku pilih yang specific la kan...kasi semangat sikit nak capai azam...
lagi pulak...umur dah nak masuk 24 ni...kena la jadi lebih matang dan fokus...
fokus okay...FOKUS...
azam pertama menghampiri target....alhamdulillah...tengah usaha sungguh2 ni...
boleh katakan ini adalah segala kunci bagi azam seterusnya...
andai azam pertama ini belum tercapai...selagi tulah azam seterus dan seterusnya tak mampu den nak capai...
hehe...
yang azam kedua akan menyusul selepas azam pertama direalisasi...dan..............
azam ketiga tu....heheheh...
saje teman wat gitu...untuk menambah semangat!!!
haha...semangat lah sangat~~!
betul apa...semangat kot! dan azam tu tak semestinya terlaksana tahun ni...ia hanyalah sebagai pemangkin semangat...okay!SEMANGAT!
hehe...yang no.3 tu kira macam carry on punya azam lah kan...boleh tak gitu??boleh kot!haha...
tapikan.............kalau dapat terlaksana tahun ni apa salahnya kan??kan??kan??????? =D
haha...cuba ditengok..betapalah kan..antik sungguh barang ni...barang baik punya~~!...antik-antik pun banyak jasanya...dengan barang antik ni lah aku siapkan segala assignment aku kat UKM dulu...dengan barang antik ni lah aku siapkan kertas ilmiah aku masa final year dulu...dengan barang antik ni lah aku siapkan assignment terakhir aku sebagai mahasiswi kat hospital masa jaga mak sakit...dengan barang antik ni lah aku angkut sana sini untuk siapkan segala paper work...segala surat menyurat...segala nukilan...segala bicara dan segalanya yang berkaitan mahasiswi...barang antik ni jugak sudi meluahkan lagu-lagu yang mampu buat aku menangis..buat aku tersenyum..buat aku mengelamun...huhu...betapa banyak jasa barang antik ni...walaupun selalu kena herdik..kena marah..kena hentak..kena tampar..tetapi dia tetap setia mengorbankan diri untuk kepentingan aku....dan sampai sekarang aku tetap simpan ia walau aku sudah ada penggantinya....~~!aku sayang sangat barang antik ni!!!
eh...dah habis ke??uwaaa...ape kes ni??huhu....akhirnya~~! tamat sudah kisah amir mukhlis dan wardah serta balqis yang tersirat segala perasaan cinta yang hanya berlandaskan pada Allah semata....syok woo cerita ni...asal dari kisah sebuah novel olel Us. A. Ubaidillah...tajuk novel lebih kurang sama je...cuma ada tambahan sikit kat belakang...WARKAH CINTA BERBAU SYURGA...hmm...aku terbayang-bayang lagi...madah ustaz amir dalam setiap warkah yang dikirim pada wardah...entah kenapa...setiap kali menonton drama ini...aku mesti terbayang waktu sekolah dulu...huhuh....suasana sekolah agama tu lebih kurang sama dengan sekolah aku...cuma sekolah aku campur laki + perempuan la...dan memang hakikat...waktu tu surat/warkah masih popular dikalangan pelajar...masa tu FB2..blog ni takde lagi...ade pun masih janggal la orang kata...dan aku pun tak terkecuali jugak...hehehehehheheheh..hamboi..panjang gelak...sebagai seorang remaja yang sedang meningkat usia...aku jugak tak terlepas dari gangguan emosi dan perasaan cinta...eceh...ayat...memang kelas...hehe...aku ada jugak utus surat pada seseorang...entah kenapa...aku memang suka ngan dia...asalnya kitorang satu ajk dalam rumah sukan...makanya bila dah jadi ajk...selalulah ada meeting kan...bila dah selalu meeting...secara tak sengaja dan aku pinta...perasaan tu datang dengan sendiri...hehe..selebihnya...biar aku simpan sendiri..hik3...jangan marah ar...nanti kena jual..~! =P tapi bila diingat-ingat balik...aku jadi malu sendiri...ya Allah...malu sangat rasa...huhuh...yelah dok bagi2 surat kat orang tu...hehe...hish...malu~!! tapi semua tu aku jadikan kenangan...sekurang-kurang sebagai remaja...aku juga ada pengalaman dan cerita sendiri...tapi takdelah sampai terjual maruah dan body...na'uzubillah...hmm..sekarang orang tu dah kahwin pun...aku ucap tahniah dari kejauhan je...nak cakap sendiri segan...aku doakan semoga dia bahagia dengan isteri hingga syurga nanti...dan biarlah kenangan itu...aku simpan jauh dilubuk hati....~~!
ya Allah..sibuk sesangat..sampai tak sempat nak hapdet-hapdet blog...termasuklah ngan incik Firdaus Botak tu...tak sempat nak membeleknya...huhuhu...almaklumlah...cuti sekolah ni ada pulak yang berminat nak minta khidmat mengajar tuisyen anak-anak depa...yang paling best ajar bahasa arab tu...ya Allah..punyalah lama aku tak study bahasa arab...memang kalut jugak la...lama dah tinggalkan...tapi ALHAMDULILLAH...bila tengok balik...dapat refresh apa yang aku belajar masa sekolah dulu...sekurang-kurangnya melekat lagi ilmu2 yang ustazah ngan ustaz aku ajar dulu...siap boleh buat formula sendiri...huhuh...yelah bukan senang nak bagi budak2 faham...lagi-lagi berkaitan bahasa lain...bahasa melayu pun boleh kantoi...apa lagi bahasa arab..bahsa inggeris...tu belum mandarin...huhu...
alhamdulillah adelah masyuk sikit...sebagai penambahan tabungan untuk trip pertama aku selama hidup 24 tahun ni...huhuh...sian kan aku??jarang dapat pergi rombongan...apatah lagi trip jauh-jauh...yang naik kapal terbang bagai...huhuh...lagi sian...tempat paling jauh setakat ni pun Kuantan la...okaylah kan?dapat rasa jejak kaki pergi sana...huhu...eh..melalut sampai kuantan pulak...eh...dahlah...aku nak pegi makan...hari ni masak asam pedas ikan senangin, sambal goreng cili hijau,ikan masin,papadom ngan ulam timun....marbeles uooollsss~~!