pengikut setia

Monday 18 February 2013

suatu masa cinta dahulu


okay...tajuk diatas adalah tiada kena mengena dengan filem ni ae...saje aku nak kongsi cerita suatu masa dulu masa zaman sekolah...hahaha..belum2 aku dah gelak sendiri...mana taknya..bila ingat balik...malu sendiri aku dibuatnya...hehehe...memang tak matang langsung...kecik2 dah pandai nak hantar surat cinta kat orang...huhuh..hadoi..sape la yang ajar..yang aku hairan sekarang ni... (baru terpikir).. macam manalah aku punya berani hantar surat cinta kat mamat tu...punya berani tulis surat...pastu letak kat motor dia...huhuh..yg kawan aku ni plak..jadi pembakar semangat aku tulis surat...heheheh...series..kalau teringat balik gelak2 aku dibuatnya...

alkisah...ada seorang jejaka yang baru pindah duduk kampung aku...ikut kakak dia pindah sini...abg ipar dia jiran aku...so..umah dia seberang parit dari rumah aku...series cakap..muka dia memang hensem..sabahan guy la katakan...sape tak cair woiii..!!haha..yang best plak..kawan baik aku sejak tabika adalah anak buah abg ipar dia...maka,rumah mereka sebelah2 je...huhuh...dia la yg tolong aku hantar surat bagai...ada gak 2,3 kali hantar surat kat dia...tapi takdelah dia membalasnya...huhu...

selain itu...kadang2 aku usha gak dia ni...(bukan ngintai okay!)...dia selalu dok lepak tepi jalan..bawah pokok getah tepi parit...maka memang setentang dengan umah aku...asal petang je..dengar motor dia..aku pun usha dia kat tingkap...huhuh...bak kata org kalau tak dapat tengok orang..tengok motor pun jadilah...hadoiii...menggatal sungguh!!...

entah kenapa...kenangan tu tetiba je terjah kembali dalam kepala ni...yelah..masa tu baru masuk alam remaja...hormon tengah tak stabil...huhuhuh...alhamdulillah..sekarang dah menjadi dewasa...dah kena matangkan diri....sekarang ni dia dah kawen pun..dah ada anak...huhu..takdelah kecewa pun...sebabnya masa tu cinta takde iman kan...cinta monyet..haha..apa2 pun sekurang-kurangnya aku boleh belajar dari kesilapan...boleh belajar dari pengalaman...takdelah org kata hidup ni mendatar je...ada jugak turun naiknya ye dak..ada jugak pengalaman cinta monyet...hahah...monyet la sangat!!...eh..ke ungka..??


::TERIMA KASIH ALLAH::

No comments:

Post a Comment

Link

TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA JEMPUT DATANG LAGI...=)