pengikut setia

Friday 15 July 2011

Insan Terpilih.

Sepi tidak beerti hilang.
Hilang bukan bermakna rajuk.
Kerana kesibukan yang melanda membataskan waktu.
Maklumlah suri rumah tangga bertauliah.
Harus mengejar masa dan sentiasa diburu kesibukan.
Sementelah ibu harus ke hospital menemui doktor untuk temu janjinya.
Menanti di hospital bukanlah kegemaran..
Mujur sahaja Pendingin Hawa memberi sedikit kesenangan.
Kadangkala terasa diri ini bertuah kerana terpilih unutk menjaga ibu tua yang amat dicinta.
Namun kadang terdetik juga. Cemburu terbit tatkala melihat teman-teman lain bisa berlibur dan mengembara.
Tanpa ada sebarang tanggungjawab yang perlu dipikul.
Sedang aku hanya terperap dirumah dan tersandar tanggungjawab yang berat dibahu.
[ASTAGHFIRULLAH!
Mengapa kau berfikiran begitu?
Dia kan ibumu.
Yang telah mendidik dan mengasuhmu sejak kecil. Seharusnya kau bersyukur diberi peluang oleh Tuhan untuk merawat ibumu tanpa sebarang kekangan baik dari segi tugasan mahupun insan lain yang bergelar suami.
Kau seharusnya merebut peluang ini. Merawat Ibu tuamu. Yang mana teman-temanmu tidak merasa. Dan mungkin juga mereka tidak dapat merasa seperti apa yang kau rasa! 
Segera beristighfar teman!! JANGAN biarkan syaitan merasuki hatimu! Bersihkan hatimu segera!]
Ya Allah. Apa yang aku fikirkan ini. Mengapa aku rasa begini?



Aku berlindung padaMu ya Allah. Dari Syaitan yang direjam!
Ya Allah, ampunkan aku. Berikanlah hidayah padaku. Kesabaran yang tinggi dan Keikhlasan yang tidak terperi dalam merawat dan menjaga ibu tuaku ya Allah. Semoga ia dapat menghapus segala dosa-dosaku dengan kebajikan yang kuberi padanya. Dan aku memohon ambillah nyawanya dalam keadaan aku redha dan bersedia serta berada dalam pelukan kasih sayangku! Amin!

Aku ingin terus berbakti padanya.
Terus membelai tubuh tuanya.
Ingin terus memeluk tubuh hangatnya dan mencium dahinya seusai solat berjemaah.
Bertalaqi kalimah Tuhan pada setiap malam.
Menyediakan makan dan minumnya agar bisa menambah kekuatan.
Menceriakan hati gundahnya dengan tawa riang keanak-anakan.
Ya Allah..tunaikan hasratku. Impianku.
Biarlah aku tidak semewah mana.
Asal aku bisa menjadi permata hati BONDA!

No comments:

Post a Comment

Link

TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA JEMPUT DATANG LAGI...=)