pengikut setia

Monday, 24 December 2012

barang antik~~korang hado?



haha...cuba ditengok..betapalah kan..antik sungguh barang ni...barang baik punya~~!...antik-antik pun banyak jasanya...dengan barang antik ni lah aku siapkan segala assignment aku kat UKM dulu...dengan barang antik ni lah aku siapkan kertas ilmiah aku masa final year dulu...dengan barang antik ni lah aku siapkan assignment terakhir aku sebagai mahasiswi kat hospital masa jaga mak sakit...dengan barang antik ni lah aku angkut sana sini untuk siapkan segala paper work...segala surat menyurat...segala nukilan...segala bicara dan segalanya yang berkaitan mahasiswi...barang antik ni jugak sudi meluahkan lagu-lagu yang mampu buat aku menangis..buat aku tersenyum..buat aku mengelamun...huhu...betapa banyak jasa barang antik ni...walaupun selalu kena herdik..kena marah..kena hentak..kena tampar..tetapi dia tetap setia mengorbankan diri untuk kepentingan aku....dan sampai sekarang aku tetap simpan ia walau aku sudah ada penggantinya....~~!aku sayang sangat barang antik ni!!!


::TERIMA KASIH ALLAH::


Tuesday, 18 December 2012

warkah cinta berbau syurga...

SEKIAN..........................................................................................................................


eh...dah habis ke??uwaaa...ape kes ni??huhu....akhirnya~~! tamat sudah kisah amir mukhlis dan wardah serta balqis yang tersirat segala perasaan cinta yang hanya berlandaskan pada Allah semata....syok woo cerita ni...asal dari kisah sebuah novel olel Us. A. Ubaidillah...tajuk novel lebih kurang sama je...cuma ada tambahan sikit kat belakang...WARKAH CINTA BERBAU SYURGA...hmm...aku terbayang-bayang lagi...madah ustaz amir dalam setiap warkah yang dikirim pada wardah...entah kenapa...setiap kali menonton drama ini...aku mesti terbayang waktu sekolah dulu...huhuh....suasana sekolah agama tu lebih kurang sama dengan sekolah aku...cuma sekolah aku campur laki + perempuan la...dan memang hakikat...waktu tu surat/warkah masih popular dikalangan pelajar...masa tu FB2..blog ni takde lagi...ade pun masih janggal la orang kata...dan aku pun tak terkecuali jugak...hehehehehheheheh..hamboi..panjang gelak...sebagai seorang remaja yang sedang meningkat usia...aku jugak tak terlepas dari gangguan emosi dan perasaan cinta...eceh...ayat...memang kelas...hehe...aku ada jugak utus surat pada seseorang...entah kenapa...aku memang suka ngan dia...asalnya kitorang satu ajk dalam rumah sukan...makanya bila dah jadi ajk...selalulah ada meeting kan...bila dah selalu meeting...secara tak sengaja dan aku pinta...perasaan tu datang dengan sendiri...hehe..selebihnya...biar aku simpan sendiri..hik3...jangan marah ar...nanti kena jual..~! =P tapi bila diingat-ingat balik...aku jadi malu sendiri...ya Allah...malu sangat rasa...huhuh...yelah dok bagi2 surat kat orang tu...hehe...hish...malu~!! tapi semua tu aku jadikan kenangan...sekurang-kurang sebagai remaja...aku juga ada pengalaman dan cerita sendiri...tapi takdelah sampai terjual maruah dan body...na'uzubillah...hmm..sekarang orang tu dah kahwin pun...aku ucap tahniah dari kejauhan je...nak cakap sendiri segan...aku doakan semoga dia bahagia dengan isteri hingga syurga nanti...dan biarlah kenangan itu...aku simpan jauh dilubuk hati....~~!


::TERIMA KASIH ALLAH::

Sunday, 16 December 2012

bulan seibuk sepanjang disember....


ya Allah..sibuk sesangat..sampai tak sempat nak hapdet-hapdet blog...termasuklah ngan incik Firdaus Botak tu...tak sempat nak membeleknya...huhuhu...almaklumlah...cuti sekolah ni ada pulak yang berminat nak minta khidmat mengajar tuisyen anak-anak depa...yang paling best ajar bahasa arab tu...ya Allah..punyalah lama aku tak study bahasa arab...memang kalut jugak la...lama dah tinggalkan...tapi ALHAMDULILLAH...bila tengok balik...dapat refresh apa yang aku belajar masa sekolah dulu...sekurang-kurangnya melekat lagi ilmu2 yang ustazah ngan ustaz aku ajar dulu...siap boleh buat formula sendiri...huhuh...yelah bukan senang nak bagi budak2 faham...lagi-lagi berkaitan bahasa lain...bahasa melayu pun boleh kantoi...apa lagi bahasa arab..bahsa inggeris...tu belum mandarin...huhu...

alhamdulillah adelah masyuk sikit...sebagai penambahan tabungan untuk trip pertama aku selama hidup 24 tahun ni...huhuh...sian kan aku??jarang dapat pergi rombongan...apatah lagi trip jauh-jauh...yang naik kapal terbang bagai...huhuh...lagi sian...tempat paling jauh setakat ni pun Kuantan la...okaylah kan?dapat rasa jejak kaki pergi sana...huhu...eh..melalut sampai kuantan pulak...eh...dahlah...aku nak pegi makan...hari ni masak asam pedas ikan senangin, sambal goreng cili hijau,ikan masin,papadom ngan ulam timun....marbeles uooollsss~~!


*err...firdaus botak tu...FB la..hihi

::TERIMA KASIH ALLAH::

Saturday, 1 December 2012

bila aku dah jadi harimau......


abes...semua dah jadik rimau malam ni...termasuk lah aku...tumpang mengaum gak...AAAAUUUUMMMM~~!heheh...asalnya dah siap nak pergi kenduri kawen kawan...alih2 cancel pulak...dah lewat sangat..nak pergi esok je...ngan geng2 cik kiah lain...so..apalagi..tukar uniform balik...terus hadap lappy..dengan tangan pegang remote TV...dan...goooooollllll~~!!!! Malaysia 2-0 Indonesia..................... *sorry ae Indon...cuba lagi tahun2 akan datang.....**

Friday, 30 November 2012

~khas buat muslimah





Oh muslimah
Allah cinta kepadamu
Rasulullah kasih kepadamu

Oh muslimah
Berbahagialah kau telah
dilahirkannya dengan mulia

SubhanAllah
Tuhan telah berkati wanita yang cukup ilmu
Rendah hati

Oh muslimah
Busanamu menutup rapi
Auratmu kau lindungi dengan indahnya

Oh muslimah
Kau rajin memuji
Islam kau jadikan ikutan 
sejati

Oh muslimah
Memandangmu menyejuk hati
Menundukkan nafsu hati yang goyah
Keayuan wanita solehah indah peribadi
Tulus hatinya

Oh muslimah
Kecantikan yang sebenar
Pada tutur kata penuh berhikmah
Mempertahan kehormatan dirimu
Dengan pakaian mentaati Allah

Oh muslimah
Kau masuk ke syurga
Solat lima waktu dan berpuasa
Menundukkan pandangan matamu
Mentaati suami yang tercinta


Oh muslimah
Kau rajin mengaji
Islam kau jadikan
Ikutan sejati























Tajuk Nasyid : Muslimah
Artis : Nazrey Johani
Album : Permata Hati

Tuesday, 27 November 2012

review application~MAHB



 hehehe...nampak tak apa yang aku nampak?? tak nampak? itu tandanya tinggal 3 jumaat je lagi...huhu...eh..takdelah..aku main2 je...nampak tak ni?? kat atas tu...baru je dapat email dari MAHB~!! aww~! baru dapat email review application dari MAHB pun dah seronok...huhuhu..ermmm...kalau dapat email orang nak masuk meminang~?erk....krek..krekk.krek...uhuk3! hahah...*sila abaikan ia
 ^______^  huhuh
ini belum lagi dapat email confirmation kerja...mau kejap lagi lompat tinggi2 sampai atas bumbung...huhu dan sekarang adalah masa untuk aku "jual" semula resume2 aku...bukan jual kat pasar la...maknanya "jual" kat pasaran pekerjaan...bukan senang tau..nak jual resume ni...bukan senang nak laku....hanya yang dah rasa je tau macam mana....hehe...tapi~~! selagi aku masih bernafas dan selagi ada kudrat...aku tak akan putus asa...untuk mencari kerja...Bumi Allah ni luas...rezeki Allah ada dimana-mana...nak atau tak je...bak kata pepatah...hendak seribu daya...tak hendak..seribu dalih....think and think~! =)
dan moga sahaja aku akan tersenarai dalam senarai pendek mereka....Ya Allah..perkenankanlah~!



::TERIMA KASIH ALLAH::

Tuesday, 20 November 2012

Mc D ~ Mc Murder


awak..awak..awak....cuba tengok ni....


sanggup ke awak nak makan Mc D ni??sanggup ye awak semua bunuh saudara awak kat Palestin tu? awak tahu tak setiap sen yang awak beli tu akan turut menyumbang pada kehancuran Palestin...awak tak kesian ye  tengok anak-anak kecil dibom? ibu dan ayah kehilangan anak kesayangan mereka? nenek tua kehilangan semua ahli keluarga?...sampai hati awak kan?? sampai hati awak tengok anak kecil ni kena bom??mereka tak berdosa....mereka tak mengerti apa.... 




tak salah pun kalau tak makan Mc D...tak mati pun kalau tak makan Mc D...sibuk sangat nak makan Mc D...bukan berkhasiat pun...dan aku bukan peminat Mc D...dari dulu tak berkenan makan Mc D..dan sampai sekarang ni Alhamdulillah aku hidup...sihat wal-afiat...dan...awak semua boleh jamin ke kalau makan Mc D ni boleh hidup sihat...dan untuk pengetahuan..Mc D ni jugak la yang mengakibatkan anak2 kat Amerika tu hidup tak sihat...obesiti...dan jangka hayat hidup mereka dianggar lebih pendek dari kita...haa...ni pun dah tunjuk yang ia bukan makanan yang baik untuk badan kita...apalagi ia memang menyumbang untuk tentera Yahudi Zionis beli senjata....~! 

fikirlah...tepuk dada tanya iman...jangan tanya selera....ikut selera binasa~!  

#pray for gaza!#

::TERIMA KASIH ALLAH::

Link

TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA JEMPUT DATANG LAGI...=)