pengikut setia

Friday, 22 June 2012

TV sudah hidup....gambar pun canteeekkkk...

assalamualaikum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hamboi2...kuatnya bagi salam..[hik3]
takpelah...salam kan salah satu dari sunnah Rasulullah dan ia adalah syiar Islam...
betol tak??[=D]
betol!!...pandai anak murid cikgu semua...[hihi]
eh...dah2...merepek sampai perlis dah ko mak cik![huhu]
kali ini entry kasi baik punya...
goooooooooooddddddddd neeeeeeeeeeeewwwwwwsssssssssssss!!
apakah ia??
jeng...jeng..jeng...[hoho]
"sari berita utama...TV yang telah koma selama seminggu telah kembali sedarkan diri setelah menerima rawatan hanya setengah jam!...sekian dilaporkan..kembali semula ke studio"
ecececeh....TV aku dah baik...dah sehat dah...alhamdulillah!
syukur sangat2....
dan mestilah orang yang paling gembira adalah mak aku...
selama seminggu ni dia sedih je..muka pun tak ceria..
manakan tidak...selama seminggu tak dapat tengok rancangan kegemaran dia..
bila TV ni hidup...happy sangat muka...sampai tak terkata...[hihi]
sian mak aku...
aku boleh lagi buka laptop surfing sana-sini...
mak aku??[hmmmm...]
klasik nasional la jadi peneman dia...
lagu lama2...menggamit kenangan katanya...[hihihi]
aku pun tumnpang setelinga...[huhu]
dengar cerita-cerita lama dia...
lagu ni sapa nyanyi...sapa yang cipta..
tahun berapa...sume2 la...[hehe]
tak memasal aku pun dah suka dengar klasik nasional...
lagu dia  tak bosan...malar segarlah katakan....
okeh...habis bab TV...
alkisah semalam gi jenjalan ngan my bespren...Izzati namanya..
bespren dari sekolah tabika..sampai sekarang..insyaAllah sampai syurga....aminnn
bukan jalan2 mana pun...pergi pekan banting je...[hehe]
eh...pekan banting dah maju laa ni...
semua ada...McD, KFC, Pizza Hut, The Store, Econsave..nak main boling pun boleh...
yg bestnya SR pun dah ada kat banting..
pendek kata...semua dah ada kat banting...tak payah gi jauh2 dah...[hehe]
okeh..balik tujuan asal...
hajat sebenar nak gi banting nak cari TV...
sambil2 tu pos resume ngan permohonan kerja kat post office...
sebelum pos resume sume pergilah ambik gambar passport...
nak tampal kat resume la kan...takkan nak buat iklan kat surat khabar plak ye dak..[hihi]
yang bestnya...ambik gambar kat kedai tu...muka jadi cantik...gambar pun cantik...
betul...tak tipu...[hehe]
tetiba jadi tergamam kejap tgk muka kat gambar tu...
macam muka orang lain je...apasal lawa sangat...[eceh]
masuk lif tekan sendiri![hehe]
tapi best la kedai tu...walaupun takde jenama hebat,.tapi kualiti bagus...
betullah kata pepatah...
jangan menilai buku dari kulitnya..maka...
jangan menilai kedai dari luarannya...[hehe]
bila dah siap semua...maka resume pun dipos...setelah dijampi-jampi...[hehe...tak adalah..baca bismillah je...]
aku pun masukkan dalam kotak pos tu...
mudah-muadahan ada yang sangkut!amiiinnnnnn...
dan banyak terima kasih kat Izat sebab tolong aku...banyak sangat tolong aku semalam...
lain kali aku plak belanja ko makan  ye...[hehe]
okeh...sambung lain kali...
sebenarnya banyak lagi nak post..tapi dah penat nak taip..[huhuhu]
jumpa lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......=D



::TERIMA KASIH ALLAH::

Monday, 18 June 2012

BOHSAN...TV..TAKDE....

assalamualaikum......................

Ya Allah....apa nak jadi nih...
lama benor tak update...[huhu]
bukan apa...
rasa mcm takde apa yang menarik nak kongsi...
rutin harian aku ni sama je...
pagi buta celik je...jerang air...wat sarapan...
menyapu lantai...kemas sikit2..sidai baju...
siap semua pi dapur lak..masak memasak...
tu jelah ari2...[hihi]
skrg ni lagi bohsan.....[bukan bohsia ae..hehe]
tv aku rosak lagi..
setahun sekali mesti rosak..entah apa entah..
panggil org kedai amik betolkan tak dtg2...
aku ngan mak aku dah kebosanan tahap KLCC dah ni...
nasib baik ada radio kat hp aku...
berguna jugak akhirnya...
tulah jadi peneman sekarang ni...[hmmm]
rasa hidup dlm tempurung..
tak tahu berita terkini...[huhu]...tak dapat tgk ustaz don...
tak dpt tgk tanyalah ustaz...mcm2 lagi lah...[uwaa!!]
rasanya nak je di ekonsep beli tv murah2...
dpd takde..murah pun jadilah..ye dak...
hmmm...entah apa yg aku merepek ni...
anway...semenjak dua menjak ni...
WEDDING KWN SEKOLAH...CINO...
ramai kawan2 aku yg dah memasuki alam rumah tangga...
aku pun tumpang happy utk diorang....
bahagia melihat kebahagiaan org..
dan aku dokan mereka bahagia hingga akhir usia....
amiiinnn...
ok lah...tak tau nak tulis apa lagi...
yg penting...rejab dah nak abis...sya'ban dh nak berkunjung...
tak lama lagi ramadhan pun muncul...
mudah2an kita dah wat warming up utk menyambut ramadhan akan dtg...


BILA RUMAH ORG BUAT MCM RUMAH SENDIRI..HUHU


::TERIMA KASIH ALLAH::

Wednesday, 16 May 2012

cikgu...cikgi...SELAMAT HARI GURU!!

Assalamualaikum............

"cikgu...cikgu dah kawen?"
"cikgu..cikgu tinggal kat mana?"
"umur cikgu berapa?"
"cikgu...birthday cikgu bila?"
"cikgu dah ada anak?"
[erkk...haha]

ha.....inilah soalan-soalan yang aku 'wajib' jawab masa aku jadi guru ganti dulu...[haha]
baru je melangkah masuk kelas..tak sempat duduk pun kadang-kadang..
terus diserbu anak-anak murid aku...
sampai tak sempat nak bernafas kadang..[hehe]
ada soalan-soalan cepu tak berapa cemas depa dok tanya..
macam terbalik pulak..
patutnya aku yang tanya mereka-mereka..[hihi]
apa-apa pun aku sangat enjoy seronok jadi cikgu ni...
masa nilah terasa betapa jadi cikgu tu bukan mudah..
nak didik anak orang..dengan 1001 ragam..
memang menguji kesabaran...
kadang tu nak buat-buat garang..biar mereka ni takut sikit..
tapi...[hampeh je]
belum sempat aku nak marah...
diorang dah buat lawak..gelak-gelak..
tak jadilah cikgu diorang ni nak marah..dah ikut sama gelak..[=D]
ada tu..anak murid aku ni..membebel tak habis-habis..
aku cakap 1..dia cakap 10..
kadang tension tertekan juga aku..
yelah..nak ngajar pun susah..
selalu kena marah..
tapi buat don't know tak tahu je...tak makan saman langsung![yelah..dia makan nasi..hehe]
itulah...diorang ni kadang-kadang buat aku geram..tapi menghibur hati sangat...
best seronok jadi guru ganti ni...
sebab kita akan amat menghargai masa kita yang singkat untuk mengajar...[max 3 bulan je beb..sob3]
betul..masa nilah kita nak buat yang sehabis baik untuk beri yang terbaik untuk anak murid kita...
satu lagi...guru ganti boleh dikatakan versatile atau senang cerita serba boleh..
kenapa??
sebab..dia kena bersedia dan sanggup mengajar apa sahaja pelajaran mengikut guru yang diganti tu..
contohnya..sebelum ini aku mengganti guru PAI..makanya..aku kena la ajar PAI..jadi ustazah la senang cerita..
dan masa mengganti guru kedua pula..
aku kena ajar BM dan KT..
tak kejauh melaut bezanya subjek tu?[hehe]
sampai ustaz kat sekolah tu cakap..
hebat la ustatzah[dia panggil aku ustazah..[=)] ni..semua boleh..[hehe..kembang2]
ha...jangan kembang2...[hehe]
[hmm] inilah pengalaman paling berharga buat aku..
andai diberi peluang..
memang aku nak jadi cikgu sampai bila-bila..
sebab jadi cikgu ini..pada aku perkerjaan paling mulia...
sebab bukan senang nak lahirkan modal insan yang cemerlang didunia dan akhirat..
dan aku sangat-sangat berharap agar aku dapat peluang itu sama macam cikgu-cikgu lain..

SELAMAT HARI GURU, CIKGU!!!

ada gaya jadi cikgu tak??[hehe]








gelagat anak-anak muridku...
5R + Cikgu Ummi = Selamanya!!
::TERIMA KASIH ALLAH::


Tuesday, 15 May 2012

peristiwa NAKBAH


assalamualaikum...
salam ceria buat semua pembaca...[eceh..mcm ramai je yang nak lawat blog ko ni!...]
ahh..tak kira...nak tulis juga![huhu]
okay...sudah-sudah la merepek...
let's straight to the point...
and don't belok-belok...
baiklah...hari ini..aku teringin sangat nak kongsi mengenai satu peristiwa yang telah berlaku genap 62 tahun...
peristiwa ini membabitkan saudara seislam kita di palestin..ia dikenali sebagai NAKBAH...
alangkah sedih dan geram yang bercampur membaca apa yang berlaku pada 64 tahun lalu..
ia bermula dengan bendera Union Jack diturunkan di Palestin dan sebagai gantinya berkibarlah bendera ‘The Star of David’ dan pengisytiharan negara haram Israel oleh perdana menteri Israel pertama iaitu David Ben Gurion...
boleh kita bayangkan??
suka-suka hati masuk negara orang...
buat macam negara sendiri...
kemudian rakyat negara itu diusir dan merempat di negara sendiri sehingga sekarang...
sedangkan negara-negara islam yang berjiran dengan palestin tidak mampu berbuat apa seperti terkunci mulut dan terbius perlakuan...[what the fish?]
dan mungkin ramai yang tak tahu..dan ramai yang mungkin dah tahu..


bahawa negara-negara islam yang berkuasa seperti Arab Saudi pada hakikatnya mampu memepertahankan palestin hanya berdiam diri...
nak tahu kenapa?
kerana mereka adalah sekutu Amerika dan Israel..
dan kenapa hal ini berlaku?
kerana kuasa dan kekayaan...
dan ini adalah satu daripada beribu malahan berjuta rancangan dan perancangan Yahudi laknatullah yang berselindung disebalik satu pakatan yang digelar New World Order atau Iluminati...
jika anda pernah menonton rancangan Al-kuliyyah pada 2 jumaat yang lepas...
anda mungkin akan membuka mata bahawa ini semua telah dirancang dengan rapi...
panelis yang dijemput bukanlah calang-calang orang dimana beliau adalah seorang bekas anggota tentera udara Amerika Syarikat...beliau bernama Jerry O Grace...
beliau telah membongkar banyak perkara tentang pakatan PENIPU dunia ini...[nauzubillah!]
aku juga telah mengetahui serba sedikit mengenai pakatan ini semasa mengambil subjek Sejarah Pemikiran sebagai subjek elektif di UKM dulu...
dan ternyata sangkut paut antara satu peristiwa dengan satu peristiwa yang berlaku sama ada di dunia atau di tanah arab telah dirancang dengan rapi...
okay...
secara umumnya..pakatan ini adalah penyembah syaitan dan musuh semua agama didunia...
mereka ingin memusnahkan pegangan manusia terhadap agama dan menginginkan manusia menyembah syaitan atau lebih tepat mengikut dajjal..
secara logiknya...mereka ini sebenarnya mengkaji dan membaca al-quran dan hadis..
kita selalu mendengar atau membaca tentang kehadiran imam mahdi dan nabi isa  dan memipin umat islam untuk menentang dajjal...dan umat [tentera] islam akan menang menentang dajjal...
oleh itu...mereka telah cuba sejak dari dahulu lagi untuk memecah belahkan umat islam agar tidak dapat bersatu menentang dajjal laknatullah...dan pasukan mereka ini bersiap sedai juga sejak dahulu bagi menyambut kedatangan dajjal...
inilah hakikat yang umat islam perlu sedari...dan banyak lagi propaganda2 mereka ini untuk menghancurkan Islam terutamanya...
untuk bacaan lanjut...korang boleh cari banyak artikel mengenai ini di laman sesawang...
banyak bahan bacaan boleh kita peroleh berkaitan pakatan ini..
maka sebagai umat Islam..yang tidak mampu turun ke medan perang berjuang bersama mereka..
doakanlah sepanjang masa dan setiap detik agar palestin bebas dari cengkaman Israel...
kerana DOA itu adalah senjata orang mukmin...dan mendoakan kesejahteraan saudara kita adalah yang terbaik dan disukai oleh Allah...
sekian...sekiranya apa yang aku sebut diatas punyai kesilapan yang aku tidak sedari..makanya sudilah untuk menegur..teguran itu akan membantu aku yang punya banyak kelemahan ini...

:: TERIMA KASIH ALLAH ::

Monday, 14 May 2012

hari mak!

assalamualaikum pembuka bicara,
dipagi hari indah selalu;
hari ibu sangat istimewa,
wahai ibu aku sayang padamu!


3 kuntum mawar untuk mak

ha...apa macam pantun yang aku cipta ni?[hehe]
ada bakat tak?..eh...mestilah..bekas pemantun lah katakan..[eceh!]
haa..jangan riak..jangan takbur! itu amalan syaitan..[astaghfirullah!]
okay...sudah la tu...ni nak cerita pasal pantun ke pasal hari ibu?[hmm?]
baiklah...kembali ke topik asal...
seperti mana yang seluruh dunia tahu..
hari ahad lepas adalah sambutan hari ibu bukan setakat di malaysia..namun seluruh dunia...
ya...hari yang sangat istimewa buat semua ibu terutama ibu, mama, mak, mummy, mom, umi dan macam2 lagi gelaran untuk ibu...
dan juga ia hari yang istimewa untuk para anak..
kerana pada hari itu pasti semua yang bergelar anak akan merancang untuk membuat sambutan...
aku pun tak terkecuali...[nak jugak....]
eh..mesti...aku pun ada mak kan??
tapi aku takdelah sambut kat hotel2 mewah ke..
makan2 yang pelik ke...
kalau ajak pun..mesti mak tak nak...
jadinya...aku punyalah fikir nak bagi mak apa kan...
takde idea langsung...tup,tup...
petang sabtu tu adik aku nak pergi pekan banting..
makanya...idea timbul on the sport tiba-tiba..
aku tak pernah belikan mak bunga
apa kata aku bagi bunga fresh segar...
dan mawar telah menjadi pilihan...
kredit untuk adik aku...pandai juga dia pilih bunga...[hehehe]
dan kebetulan..kakak aku pun balik..
maka aku pun minta adik aku belikan KFC untuk hidangan kami sekeluarga malam itu..
wahhhhh...best seronok sangat!!
yang paling terharu mak aku nangis sebak sebab anak dia yang nakal ni belikan bunga...
punyalah aku surprise bagi kejutan pada mak...
sampai nangis beliau..[huk3]
apalah sangat 3 kuntum mawar nak dibandingkan dengan jasa dan pengorbanan mak untuk aku..
seumur hidup aku berbakti pada mak pun tak akan mampu balas jasa mak dan kasih sayang mak..
mak kita tak nak duit dan kemewahan..
cukuplah sekadar perhatian dan kasih sayang...
apa lagi panggilan untuk mak saban hari..
itulah sebabnya semasa di UKM dulu..
tiap2 malam aku telefon mak...
sebab aku rindu nak dengar suaranya hari2..
dan aku takut itulah kali terakhir aku dengar suara mak..
maka pada sesiapa yang masih punya mak dan tidak tinggal sebumbung dengan mak...
rajin-rajinlah telefon mak...bukan luak sangat pun kredit tu...
apa salahnya buat mak kita tersenyum kan?
apa-apa pun kami sangat gembira malam itu..
dengan keletah anak buah aku lagi...
dan kami akan ingat sampai bila-bila...
untuk kakak aku..
aku belikan tudung 2 serangkai...
1 untuk hari ibu..dan 1 untuk hari jadi dia bulan depan...[hehe]
pandai tak adik dia ni??[=D]
bukan kedekut...
tapi takut masa hari jadi dia aku tak ada duit..
ha...kan senang beli awal...[hehe]
okaylah..sampai sini dulu...
esok-esok sambung lagi...
ha...hari ni nak buat soto...begedil...wahhh..s.e.d.a.p!![=)]
masa batuk2 macam ni nak makan nasi pun macam tak selera..


::TERIMA KASIH ALLAH::

Saturday, 12 May 2012

minggu bahagia a.k.a HEAVEN

novel yang tunggu giliran untuk dibaca!
Assalamualaikum!!

ada orang tak??[hehe]..
mestilah ada kan...soalan you cliche sangat!![ouww!][=D]
baiklah...macam biasa...hidup tak ada kerja ni..memang heaven bahagia sangat!!
mana kan tak bahagia..makan..tidur..makan..tonton tv..makan..santai2...[hmmm]..makan saje..[hehe]
tak adalah..hidup macam orang lain juga..tapi yang membezakan antara kita adalah kerja...[ohh..sadis jap..]
minggu ini sahaja aku dapat banyak undangan perkahwinan rakan2 dan teman2..
yang sekampung..yang seperjuangan di UKM..dan tak lupa..yang sedarah daging...
memang full penuh jadual aku tiap minggu...alangkah seronoknya andai tiap minggu tu penuh dengan acara yang membawa duit masyuk...[fuhh!] syurga!!
baiklah...hentikan angan2mu...angan2 takkan berjaya tanpa usaha...right?? betul??
makanya...tahniah buat teman-teman yang akan melangkah ke alam perkahwinan...!!
[jangan tanya aku bila lagi ye...nak kena sekeh??][=P]
dan awal minggu ini aku dapat satu panggilan masyuk...[hehe]
bukanlah [takde maknanya]....aku dapat panggilan dari mak cik aku...
beliau ada tanya2 pada sedara mara dan rakan taulan..
manalah tau ada lowongan2 kerja untuk anak buahnya ni..
dan alhamdulillah...mak [panggilan untuk mak cik] dapat satu lowongan kerja untuk aku...
[huk3]..terharu pulak rasanya...TERIMA KASIH MAK!
ada juga yang caring perihatin pada diri aku ini...
dan ini telah membuka mata aku..bahawa orang2 sekeliling aku amat ambil berat tentang diri aku...[sedih kejap]
dan aku pun dengan senang hati hantar resume pada mak...dan mak akan serah pada saudaranya itu..
makanya EMAK aku adalah orang yang paling gumbira...[haruslah kan]
walaupun tak confirm pasti lagi..
tapi sekurang-kurangnya...ada peluang untuk anak manja beliau ni kerja..amiinnnnnn!
mak aku selalu risau..anaknya tak kerja-kerja lagi...[mak mana yang tak risau!cuba cakap!]
insyaAllah mak...mun akan dapat kerja nanti..sabar ye..[padahal sedih jugak, DUIT MAKIN NIPIS!]
baiklah...sampai sini dulu...setakat ini..
ahhaaa...satu lagi..sekarang tengah buat novelathon..a.k.a..membaca novel tanpa henti...
dan nak tahu apa perkataan yang boleh menggambarkan keadaan itu[membaca novel tanpa henti]?

HEAVEN!!



:: TERIMA KASIH ALLAH ::




Tuesday, 8 May 2012

adil dan keadlian..

gambar hiasan oleh ILUVISLAM
assalamualaikum!!!selamat pagi warga Malaysia..semoga dalam rahmat Allah jua...
alhamdulillah...hari ini matahari kembali tersenyum girang...semalam hujan dan mendung sepanjang hari...
semangat pun lemau dan kurang bertenaga...bukankah Allah itu Maha Adil?setiap apa yang Allah beri semalam Allah akan ganti pada hari ini...dan hari ini aku kembali seperti dulu...aku adalah aku...aku yang sukaria..ceria..dan gumbira! tidak dinafikan...entri2 sebelum ini aku masih mencari identiti...kalau entri sebelum ini aku 'berbangga' sebab aku diberi kemudahan dan tidak dibebankan untuk memilih antara dua...tapi inilah kelemahan yang harus akui sebagai hamba yang mendengar dan taat [sami'na wa ato'na]..Allah beri mudah pada hal lain..tapi aku diuji dengan perkara yang lain..bukankan Allah itu maha adil?..dan akhirnya..aku kembali menjadi yang dulu..aku yang hu-ha2..yang selalu cakap macam huru hara..aku tidak mahu dibayangi oleh sesuatu yang aku minati atau kagumi...aku perlu jadi diri sendiri..ini juga salah satu kelemahanku..selalu terikut-ikut akan pesona insan lain...sedangkan aku juga punyai pesona sendiri..yang tiada pada orang lain..ya Allah...tetapkanlah aku pada jalanMu..jangan dipaling lagi iman ini...[amin]..tapi jangan dianggap apa yang aku tulis sebelum ini adalah sia-sia..kerana aku masih mencari dan memperbaiki diri yang serba kekurangan..yang penting...ia masih menjadi kecintaanku sehingga kapan pun!

::TERIMA KASIH ALLAH::

Link

TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA JEMPUT DATANG LAGI...=)